marți, 30 noiembrie 2010

68. Constantin Chirita-Ciresarii**Castelul fetei in alb


Autor: Constantin Chirita
Nationalitate: romana
Titlu original:Ciresarii-Castelul fetei in alb
Anul aparitiei: 1958
Nr. pagini:381
Premii: nu
Nota mea: 9/10
Data lecturarii: noiembrie 2010

Dupa ce am citit Cavalerii florii de cires, eram sigura ca urmeaza inca un roman bun. Titlul Castelul fetei in alb, m-a facut sa ma intreb daca va fi vorba de un nou personaj principal sau una din fetele cunoscute are legatura cu castelul. Cu dorinta de a descoperi acest Castel am inceput nerabdatoare lectura.

M-am lamurit, castelul va avea legatura cu un nou personaj. Fata in alb, Laura, a fost victima unor farse ale ciresarilor Tic si Dan, sau mai bine zis asta au crezut ei. Am compatimit-o din pricipa bunicii ei, cam exigente, care nu ii permitea sa se amestece cu ceilalti copii din oras. Sincera sa fiu, m-am bucurat cand a decis sa plece de acasa, macar acum bunica regreta comportamentul avut.

Inaintea meciului de box al lui Ursu am intrezarit posibilitatea ca in acest roman sa se infiripe o legatura de dragoste intre el si Lucia, poveste care sa fie in centrul atentiei, am sperat eu... In timpul meciului am fost uimita inca o data de forta lui Ursu, care reprezinta un personaj extrem de util, salvand situatia de multe ori prin puterile sale, care uneori mi s-au parut oarecum exagerate pentru un adolescent.

Situatia Laurei, aflata prizoniera in castel, m-a nelinistit, imi era teama sa nu ii faca rau cei care o inchisesera, viperele mi-au dat fiori, noroc cu Philippe un poisoias inteligent. Abia la final am aflat ca nu era nici un pericol, deoarece "rapitorul" era tatal ei, arheolog.

Traseul facut de biletul "castelanei in alb" iti da dureri de cap. Imi si imaginam cat trebuie sa se chinuie bietii ciresari pana vor descoperi locul de unde a inceput totul. Toata lupta lui Tic a fost foarte amuzanta, el mergand din om in om, ajungand aproape de finalul cursei, la ciobanul care a primit biletul Laurei.

Doar aparitia lui Victor salveaza situatia chinuitoare, acesta fiind singurul care prin logica sa uimitoare reuseste sa dezlege sensul secret al documentului lui Zogreanu, care ii va conduce la "Castelul celor doua cruci". Ingenioasa metoda de a cifra un text!

Intrarea in castel, salile sale m-au facut sa uit de Laura si sa ma bucur impreuna cu ei de ceea ce "vedeam". Am stat cu sufletul la gura cand Lucia a fost muscata de vipera cu corn, apoi am fost curioasa daca Ursu reuseste sa se salveze. Doar nu era sa moara un ciresar!

Am fost alaturi de ei in cautarea intrarii catre celalalt castel, mi s-au parut cam curioase coloanele din fiecare camera, inca de cand am aflat de prezenta lor din descrierea Laurei. Nu imi imaginam ca va mai fi vreun pericol dupa ce le-au descoperit, eram doar nerabdatoare sa vad cum vor reusi sa o salveze pe Laura. Inteligenta lui Tic m-a incantat inca o data, nu s-a lasat intimidat de cei care il sechestrasera.

Cand nici macar nu mai speram la vreo poveste de dragoste am fost surprinsa de Laura si Victor! Fiorii primei iubiri! Imi doream ca acest cuplu sa apara si in urmatoarele volume. M-a amuzat gelozia retinuta a lui Tic, iubirea se manifesta indiferent de varsta.

Cartea s-a terminat un final fericit, toate personajele s-au bucurat de salile spectaculoase ale Castelului celor doua cruci. Singurul regret pe care l-am avut a fost ca nu m-am putut bucura si de prezenta lui Ionel in acest volum. In rest numai cuvinte de lauda, lectura captivanta, usoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu