miercuri, 22 decembrie 2010

3. Liviu Rebreanu- Rascoala


Autor: Liviu Rebreanu
Nationalitate: romana
Titlu original: Rascoala
Anul aparitiei: 1932
Nr. pagini: 464
Nota mea: 8/10
Data lecturarii: decembrie 2010

Am inceput aceasta carte cu convingerea ca va fi una buna. In toata cartile lui Rebreanu, pe care le-am citit, am fost multumita de stilul sau si de temele abordate. Chiar si titlul promite un subiect interesant.

Cei care vor citi aceasta carte vor avea placuta surpriza de a reintalni cateva personaje din Ion. Am fost curioasa sa aflu care va fi destinul lui Titu Herdelea, poetul vesnic indragostit. Acesta reuseste sa se angajeze la o gazeta unde prin munca este vazut ca un redactor indispensabil.

Grigore Iuga, este un personaj usor de indragit-tanar, cu viziune moderna in privinta agriculturii si administrarii mosiei, atasat si mandru de pamanturile familiei, corect cu taranii, chiar iubitor as spune, este dornic sa ajute pe cei ce ii cer asta.

Batranul Miron Iuga, mi s-a parut ancorat in trecut, incapabil sa se adapteze noilor vremuri, totusi o persoane corecta, care impune mult respect. Sfarsitul sau m-a intristat, nu cred ca merita aceasta moarte.

Nadina, sotia lui Grigore Iuga, este o femeie mondena, si cea care declanseaza rascoala in sat, prin zvonul conform caruia va vinde mosia sa. A avut o moarte mult prea cruda...

Taranii traiesc in saracie si foamete. Cativa dinre ei au un caracter bine conturat. Nemultumirile lor mocnite, rabufnesc la un moment dat si nimic nu ii mai poate opri, cel putin asta credeau ei. M-am revoltat cand armata a intervenit in forta pentru a "restabili ordinea", urmarirea si impuscarea taranilor a fost un episod tragic.

Recomand acest roman celor care vor sa cunoasca in detaliu destinul unor personaje din Ion, celor care vor sa afle cum a rabufnit rascoala taranilor, dar si celor care indragesc operele lui Liviu Rebreanu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu