joi, 16 decembrie 2010

2. Sven Hassel-Legiunea blestematilor

Autor: Sven Hassel (numele sau adevarat Sven Pedersen)
Nationalitate: daneza
Titlu original: De fordømtes Legion
Anul aparitiei: 1953
Nr pagini: 288
Nota mea: 8/10
Data lecturii: decembrie 2010

Am citit de acelasi autor cartea Gestapo, deci stiam oarecum la ce sa ma astept de la acest nou roman.

Aceasta carte ilustreaza foarte bine atmosfera celui de-al Doilea Razboi Mondial. Am aflat cum era viata in lagarele naziste si rusesti, cum se facea instructie in regimentele disciplinare... Cartea abunda de scene de cruzime, violenta, dar si umor , vulgaritate... Nu am putut sa ii condamn pentru violuri, asasinate, furturi pe eroii principali, si daca stau bine si ma gandesc pe nici un ostas de pe front nu il pot condamna, deoarece citind am inteles foarte bine stresul, frica, groaza, disperarea, ura, resemnarea, pe care o simteau si care ii impingea la fel de fel de fapte pentru a nu innebuni.

In ciuda tuturor lucrurilor oribile, soldatii si-au pastrat sentimentele umane, de fiecare data cand citesc o carte despre razboi, am impresia ca cea mai puternica legatura de prietenie se formeaza intre cei care traiesc impreuna iadul frontului, in cazul acestei carti ma impresionat respectul lor pentru o femeie curata, atasamentul fata de un pisoias roscat (Stalin)...

Este un roman extrem de realist, pe care il recomand celor ce doresc sa afle si latura urata a Razboiului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu