sâmbătă, 19 februarie 2011

14-15. Thomas Mann-Muntele vrajit vol 1 si 2



Autor: Thomas Mann
Nationalitate: germana
Titlu original: Der Zauberberg
Anul aparitiei: 1924
Nr. pagini: 944
Nota mea: 7/10
Data lecturarii: ianuarie 2011-februarie 2011

Este prima carte pe care o citesc, scrisa de Thomas Mann. Am inceput-o inainte de sesiune si am finalizat-o odata cu terminarea examenelor...

Mi s-a parut atat de densa incat imi e greu sa desprind cateva idei. As spune ca iti creaza o stare de liniste, calm, privesti timpul dintr-o alta perspectiva.
Nu este recomandata iubitorilor de actiune, pentru ca aceasta lipseste, nu este o carte palpitanta, rar iti ofera o stare de nerabdare, suspans.
Mi-as fi dorit ca povestea de dragoste sa fie mai bine conturata, de fiecare daca cand aparea in prim plan iubirea interesul meu era atras.

Am gustat lectiile oferite de Settembrini, Naphta, mi-a placut personajul Peeperkorn.
Despre Hans Castorp, personajul central, "copilul rasfatat al vietii" nu stiu ce as putea spune, doar citind il poti descoperi. Nu il pot desprinde din lumea Berghofului, desi am sperat si asteptat sa se reintoarca la ses.
Varul lui, Joachim a fost un personaj placut, cu un final pe care nu mi-l doream desi era oarecum previzibil.

Cam atat despre Muntele vrajit, o carte cu un grad inalt de dificultate, lectura greoaie, si putine greseli ortografice.

2 comentarii:

  1. Buna,

    Noi suntem Shop Jurnalul.ro, comercializam carte, muzica si film, marca Jurnalul National, ca cea pe care o citesti tu acum, numai ca mai ieftin ca la chioscuri.

    Am vazut ca ne urmaresti blogul si vroiam sa te intreb daca ai vrea sa ne pui pe bara din dreapta blogului tau, sigla noastra. Daca doresti - te vom baga si noi in blogroll.

    Ma poti contacta la ioana.stanescu@jurnalul.ro.

    Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocmai am citit si eu cartea. Inteleg ce vrei sa spui cu faptul ca lectura este greoaie dar cred ca asta e si marea calitate a cartii, pentru ca te tine mereu atent, te indeamna sa o citesti cu rabdare, in singurul mod in care trebuie citita, in afara timpului. De fapt, inca din primele pagini mi-am dat seama ca aceasta carte mai trebuie citita o data.
    Personal, conflictele ideologice si filozofice ale celor doi invatatori, Settembrini si Naphta, mi s-au parut pline de suspans si actiune, desigur ca dintr-o alta perspectiva. Daca citesti biografia lui Thomas Mann iti dai seama ca cei doi antagonici il macinau si pe autor cand a scris cartea.
    Cartea in sine e o experienta ce implica din partea cititorului o evadare din "firesc" intr-un spatiu in care timpul nu este acelasi ca cel pentru oamenii de la "ses". Asa ca daca sunteti interesati inarmati-va cu multa rabdare, pe care cartea o merita din plin; experienta e transformatoare.

    RăspundețiȘtergere